برای محو کردن پیام کلیک کنید.
برای محو کردن پیام کلیک کنید.
بازتاب افتتاح موسسه در سایت خبرگزاری رسا

تصویر خبر 1151

بازتاب افتتاح موسسه در خبرگزاری رسا:

با هدف پاسخگویی به سؤالات محرمیت و فرزندخواندگی؛

مؤسسه آشیانه پرتو مهر نبوی در قم راه اندازی شد.

مؤسسه فرهنگی هنری آشیانه پرتو مهر نبوی با هدف مشاوره دینی و فرهنگی در امور فرزندخواندگی و فرزند پذیری و پاسخگویی به سؤالات محرمیت در قم آغاز به کار کرد

حجت الاسلام حسن عالمی طامه، مؤلف کتاب «بررسی راه‌های محرمیت از دیدگاه فقه امامیه» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از از راه اندازی مؤسسه فرهنگی هنری آشیانه پرتو مهر نبوی با هدف پاسخگویی به سؤالات محرمیت و فرزندخواندگی در قم خبر داد.

 

مسؤول مؤسسه فرهنگی هنری آشیانه پرتو مهر نبوی که خود از استادان و پژوهشگران حوزه علمیه قم است، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این مؤسسه ارائه بیش از یک هزار و 254 راه محرمیت از بین بردن و ریشه کن کردن موضوع حرج واقعی بین فرزندخواندگان و فرزندپذیران است.

 

وی افزود: مؤسس سعی کرده است پس از سالیان سال با تأمل در راه های محرمیت حسب شرایط فرزند‌خوانده و فرزندپذیران بهترین و کامل ترین راه محرمیت حتی در بعضی موارد نادرترین مورد را بر اساس اتفاق نظر فقیهان از صدر اسلام تاکنون راهسازی و ارائه کند.

 

حجت الاسلام عالمی طامه اظهار داشت: در این حوزه، هزار و 116 راه محرمیت برای فرزندخوانده و فرزندپذیران و بستگان آنان از راه شیردادن، عقد‌ و ترکیب عقد و رضاع در حوزه های مختلف مطرح شده است.

 

وی از محرمیت بین فرزند‌خوانده با فرزند‌پذیران، عموخوانده، عمه خوانده، خاله خوانده، دایی خوانده و پدر بزرگ خوانده های پدری و مادری با فرزندخوانده و محرمیت مادرخوانده با داماد خوانده، محرمیت عروس خوانده با پدرخوانده و محرمیت فرزندان فرزندخوانده با فرزندپذیران و بستگان آنان، به عنوان برخی از راه های محرمیت نام برد.

 

این پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: در این حوزه  به ده ها (138) مورد راه محرمیت در صورت لزوم، بین خواهرزن با شوهرخواهر، زن برادر با برادرشوهر، فرزندان طلاق با بستگان همسر دوم و محرمیت داماد از همسر سابق با همسر فعلی به اتفاق نظر تمامی فقیهان موجود است.

 

براساس این گزارش، مؤسسه فرهنگی هنری آشیانه پرتو مهر نبوی که با هدف مشاوره دینی و فرهنگی در امور فرزندخواندگی و فرزند پذیری راه اندازی شده در قم، شهرک قدس، کوچه حضرت ولیعصر(عج) 11، پلاک 4 واقع است.

 

به گفته مسؤول مؤسسه فرهنگی هنری آشیانه پرتو مهر نبوی، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره همراه 09198526045 یا تلفکس 02532858402 تماس بگیرند و یا به نشانی الکترونیک m.mehrenabavi@gmail.com مراجعه کنند.